Обратно към Новини

Movember: Групама в подкрепа на мъжкото здраве и профилактиката

14 November 2025

Разрушаване на стигмата: Защо Movember е жизненоважен

Ноември е световно признат като Movember (от "Moustache" – мустак, и "November") – месец, посветен на повишаване на осведомеността за критичните здравословни проблеми, специфични за мъжете. Акцентът пада върху превенцията на онкологични заболявания като рак на простатата и тестисите, както и върху съществената тема за мъжкото психическо здраве. Символът на мустака в Movember е видим призив за действие, който цели да разбие остарелите клишета, които често принуждават мъжете да пренебрегват нуждите си. Основното послание е, че търсенето на помощ и навременната грижа за себе си не е слабост, а проява на сила и отговорност.

Ангажиментът на Групама: Информираност, Действие и Вътрешна Култура

В унисон с нашата глобална кауза за осигуряване на по-добро здраве и застъпничество за профилактиката, Групама Застраховане активно насочва вниманието към Movember чрез три основни направления.

Социална и информационна кампания

През ноември публикуваме серия от материали в социалните мрежи, целящи да фокусират вниманието върху темата. В тях са събрани съвети, факти и актуална информация, целящи да повишат информираността за ползите от профилактиката и навременната помощ. Като част от нашия ангажимент, Групама ще осигури 30 безплатни лабораторни PSA изследвания. PSA тестът е първият и изключително важен сигнал за потенциални проблеми с простатата и е ключов елемент в ранната диагностика.

За да насърчим участието и да разпространим информацията сред по-широк кръг хора, всеки, който коментира или хареса нашите публикации по темата Movember в социалните мрежи, автоматично участва в тегленето в края на месеца.

Вътрешна кампания и ангажиране на колегите

Вътрешно, Групама също работи за създаване на подкрепяща среда и провеждаме информационна кампания към колегите си, насърчавайки отворени разговори по темата. За да направим инициативата по-забавна и да подчертаем нейния символ, нашият екип бе бъде почерпен със специални меденки със закачливи мустаци, които са емблема на месеца. Медениките бяха също със социален елемент - подготвени от пекарна "Бисквитките", която осигурява заетост на хора с увреждания. Това е малък, но важен жест, който цели да напомни за каузата по позитивен начин.

Гостуваща изложба „Чуй гласа ми“: Куражът да бъдеш уязвим

Като естествено продължение на нашата кауза, Групама Застраховане отправя специална покана за посещение на интерактивната изложба „Чуй гласа ми“. Изложбата, създадена от Фондация Emprove, представя впечатляващи портрети на 8 разпознаваеми български мъже, придружени от личните им истории. Чрез QR кодове, посетителите могат да чуят гласа на всеки мъж, разказващ за уязвими моменти, страхове и травми. Сред участниците са личности като Александър Кадиев, Георги Господинов, Мартен Роберто и други. „Гласът на мъжете има силата да счупи стигмата за мъжкото ментално здраве... Целта е да нормализира това мъжете да търсят подкрепа и да се грижат повече както за физическото, така и за душевното си здраве“, посочват авторите от Фондация Emprove.

Изложбата гостува във фоайето на Полиграфия офис център до 24 ноември, организирана от Групама Застраховане с подкрепата на Полиграфия офис център. Групама Застраховане приканва всички да се включат в инициативите, посветени на Movember. Нека работим заедно, за да осигурим повече човешко отношение, превенция и грижа в името на по-доброто здраве.


Сподели